Cerrule (Rhuka): Difference between revisions

From Yggdrasil D&D
mNo edit summary
Brenda (talk | contribs)
Line 20: Line 20:
[...]
[...]
<div class='cerrule-show'>
<div class='cerrule-show'>
This block is a secret to everyone except DM & Bren.
 
toekomst
Fight tussen mensen, elementals, elves, dwarves
Portalen hebben een influx in elemental beings naar deze wereld gehaald. Anapah is deel van een resistance movement van de mensen. Met behulp van geheime, eeuwenoude Aaracokra knowledge is Cerrule terug in de tijd gestuurd zodat ze veilig is. Wellicht heeft het specifieke moment waar Cerrule heen is gestuurd meer te maken met een bepaalde link dan een gekozen moment. (Bijvoorbeeld: de link opent zich eens in de x jaren onder specifieke omstandigheden)
 
Doelen:,,,,,,,,,,
-een weg naar huis vinden?
-de New War voorkomen en dus:
  -achterhalen waar het is begonnen
  -achterhalen wie de key personen zijn
  -actief proberen de benodigde tools voor de calamity te saboteren
-Een manier vinden om haar bestaan niet uit te wissen als de calamity wordt voorkomen(al is dit allemaal slechts theory)
 
Dilemmas:
- cerrule weet niet wat de nieuwe tijdlijn met zich meebrengt of wat voor veranderingen haar acties teweeg zullen brengen
-door censuur en/of verloren documenten is Cerrule’s knowledge van hoe de New War is ontstaan misschien niet volledig of geheel naar waarheid
-door de impact van de timetravel zijn cerrule’s recollections van een aantal events of knowledge van voor de reis tainted, waardoor ze helder moet krijgen wat haar doelen ook alweer zijn of wat ze moet doen.
-cerrule weet niet wat het veranderen van de geschiedenis zal doen met haar bestaan; zonder de New War zouden Bodaano en Anapah elkaar nooit hebben ontmoet
 
 
de [2nd Calamity] die plaatsvond in het jaar van ons avontuur als gevolg dat de Wardens slagen in hun doel.
 
Portalen naar allerlei planes en worlds openen zich, de Wardens en een grote groep uitverkorenen nemen hun exit en laten de wereld achter in ruin, ravaged door duivelse wezens uit de donkerste hoeken van het universum.
Een zware strijd ontbarst, de inhabitants van deze wereld weten zich even stand te houden maar het is een strijd de ze gedoemd zijn te verliezen.
 
Na 30 jaar is de gehele bevolking (waaronder ook achtergebleven elfen en dwarves) teruggedreven naar het verre westen, een continent omgebouwd tot een enorm fort. Hier lopen de spanningen echter hoog op. Er rust een grote wrok jegens dwarves en elves, maar ook elemental beings zijn niet safe voor heavy judgement. Er woedt een burgeroorlog, tot een oude groep de leiding neemt met ijzeren vuist. Zij noemden zich de Obsidian League en waren al jaren actief geweest in het ondergrondse.* Zij wisten zich wel raad met onrust, en er was niets dat zij niet wisten. Zij ontvoeren alle jonge kinderen en leiden ze op tot assasins. Anapah, nu 7 jaar, is recruited.
 
*(De Obsidian League is een collaboratie tussen de Getaways en Obsidian Fist die zich zal voordoen na een reeks powerstruggles.)
 
15 jaar later arriveert een grote groep aan de Zuidoost kust van het verre Westen. Zijn het overlevenden? Het zijn vreemde rassen, die al jaren niet meer zijn gezien. Aasimar, Elementals, Dragonborns en een handjevol Tieflings en Aaracokra. Gehavend, gevlucht, op zoek naar onderdak. Hoewel veel bewoners ze graag wil opvangen, verkiest de leidende groep binnen de muren ze niet te vertrouwen. Hoe kunnen ze al die tijd hebben overleefd? Ze zullen vast een pact hebben gesloten met het grote kwaad dat de wereld heeft verzwolgen, en zijn nu gestuurd om het Rijk van binnenuit te verwoesten!
In het diepst van de nacht wordt een groep assassins gestuurd om de groep vluchtelingen te doden. Het is een soepele operatie, vrouwen en kinderen worden niet gespaard.. maar wanneer het tijd is voor Anapah om toe te slaan, laat ze haar wapens vallen. Dit is niet de vijand.. dit is niet waar ze voor heeft getraind.
 
Ze weet dat het negeren van haar orders niet zal worden getolereerd, en dat ze nu niets meer te verliezen heeft. Met al haar macht probeert ze haar mede-assasins de waarheid doen inzien, en te vechten tegen diegenen die niet willen zien. Samen met enkele anderen helpt ze de overlevende vluchtelingen terug op de vloten en vaart met ze mee, zonder bestemming.
 
Een van de overlevenden is wijze aaracokra Elder. Maanden na hun vertrek varen ze onder de helderste volle maan die ze sinds de calamity hebben gezien. De Elder kijkt vol verbazing, en roept iedereen bijeen. Het was vast en zeker een voorbode! Hij vertelt over een eeuwenoude aaracokra kennis, die te maken heeft met de Zilveren Maan. Een event dat de verlossing zou zijn in het gezicht van een zekere dood. De oude legende heeft het over een gateway, die de oplossing zou kunnen zijn voor alles. Ze moeten naar Avalon, om de oude tempels op te zoeken, en de bergen waar de Aaracokra hebben geleefd. Hier zou de gateway zich openen. Maar Avalon is infested met demonen, het zal niet gemakkelijk zijn.
 
Op de vloot leert Anapah Bodaano kennen
 
De vloot vaart 3 jaar rond, in een attempt de duistere wezens te slim af te zijn en te overleven in de barre nieuwe wereld wanneer Cerrule wordt geboren.
 
Als Cerrule 2 is weet de groep een weg te vinden in Avalon. Ze trekken de bergen in en houden zich hier schuil, terwijl ze wachten op het teken. De Elder deelt zijn kennis over de oude rituelen van de Aaracokra monks. Waar de gateway precies naartoe leidt, weet hij niet precies. Maar hij vertrouwt op de wil van de Goden. Samen bediscussieren ze wie degene zou zijn die de reis gaat maken. Iemand met veel wijsheid, en veel kracht, misschien. Maar de groep was uitgeput en verzwakt.
 
Ze leven hier een bescheiden bestaan, en leren van de Elder te leven met wat er over is van de natuur. Met magie en sluwheid weten ze zich voor lange tijd te verbergen. Maar op een dag wordt de groep overvallen door hordes monsters, verhongerde en verwrongen, corrupted wolven. Ze hebben geen schijn van kans. Als alle hoop verloren lijkt te zijn, verschijnt een heldere, volle maan van achter de wolken. Een pilaar van licht verschijnt in de tempel. Anapah twijfelt geen moment. Terwijl Bodaano de monsters weghoudt van zijn familie, pakt Anapah Cerrule bij haar arm en haast zich naar de tempel. [Cerrule is nu 17]
 
Ze hebben weinig tijd voor afscheid. Na een korte omhelzing en een traan, duwt Anapah Cerrule op het altaar en begint het ritueel. Cerrule raakt gevangen in het licht, en als ze wakker wordt, schijnt een warme zon op haar gezicht.
 
Verward, ontzet, ze weet niet waar ze is, of wat ze moet doen. Een vriendelijke stem begroet haar. ‘Welkom’. Een Aaracokra lichtelijk geschrokken maar collected, staat naast het altaar.
 
Hij brengt haar naar de tribes in de bergen, die haar warm ontvangen. Vreemd genoeg vraagt niemand haar waar ze vandaan komt, en ze behandelen haar alsof ze erbij hoort.
 
Cerrule is verwonderd door de levende natuur, die zo anders is dan in het thuis dat ze zich herinnert. In de tribe wijdt ze zich aan de lessen over deze natuur, waar ze zich al snel een mee voelt. Voor een aantal jaar leidt ze een vredig bestaan. Ze leert haar wil in te fluisteren in dieren om haar heen. Vogels, beren,... wolven... en leert daarmee ook haar angsten te bedwingen. Ze leert de wilde natuur te dragen als een ereteken.
 
Hoe langer ze dit ogenschijnlijk zorgeloze leven leeft, hoe meer het begint te knagen. Waarom is ze hier... wat is haar doel..? Haar verleden is vertroebeld tot een koortsdroom totdat een nachtmerrie van een brute strijd weer helderheid biedt. Zwetend wordt ze wakker, begroet door een volle maan. ‘Mom.. Dad..’.  Hoe kon ze dat vergeten zijn? Vergeten zijn wie ze was?
Wanneer de dag aanbreekt op haar 24e verjaardag, besluit ze op reis te gaan. Op zoek naar antwoorden.
 
De Aaracokra lijken niet verrast door haar besluit. Zij wisten dat haar tijd zou komen, en schenken haar een warme mantel als afscheidsgift. 'Moge deze mantel je de vleugels geven die je nooit had en het je doen denken aan de bergen die voor altijd je thuis zullen zijn.' 
 
Ook geven ze haar een zelfgemaakte staf, die met goudkleurige vleugels en de kop van de uil (een wijze voorouder) altijd zou leiden naar de goede weg.
 
Haar eerste stop is [stad waar de guild leaders en academy vergadert]
She approached the group and asked what they were talking about. They appeared to be a group of researchers from the scarlett academy and guild leaders exchanging information on all kinds of things. Mostly to see if the guilds could aid in the academy’s research and in turn what the academy could tell them about certain objects found on missions. At this point Cerrule figured joining a guild was the best way to get in touch with people asking for help for all kinds of things, and asking around without raising suspicion. Most of the guilds were not so quick to take in this random and rather inexperienced stranger, though the adventurer’s guild decided to give her a chance. She was allowed to travel back to their headquarters in Brassdorf when the leaders were done with their conference.
 
 
 
-andere links met de huidige wereld? Scholars/academy? Leftover knowledge?
-welke namen zou ze kennen en in welke context?
-openingen voor lore van de wereld
 
-cerrule herinnert zich niet dat de daggerborne tower op Abador is gevallen. Misschien ooit langs gevaren en was nog heel.
-cerrule gaat zoeken naar landmarks, keypoints.
  -white mountains is het eerste portaal(zag er uit als droom delbellis. Energie wezens komen uit portaal, elementals. Geen godly wezens. Nemen omringende settlements over (brassdorf, elderwalk)
in rap tempo werd vanuit de dwarven initiative een aanval opgezet tegen deze wezens (the Fold, the golden card, maar ook allies vanuit Avalon)
 
-tekening die lijkt op de droom van Delbellis
 
-respect en belief dat de aaracokra special abilities hebben. Cerrule vertrouwt snel wat Delbellis ziet.
-Cerrule weet dat de droom van Delbellis een preminition is. Het kan een anker vormen om te bepalen wanneer ze is, en hoeveel tijd ze nog heeft of dat t gelukt is verandering te brengen.
 
-de vestiges: voor cerrule heel terrifying. De peak vd 2nd calamity is niet de portalen, maar instead de awakening van de sleeping god wat gebeurt als alle vestiges verzameld zijn. Gamal had t over sleeping elements, dingen in motion, voorbereidend op t echte werk.
 
Cerrule weet (maar) van 2 portalen. De 2e haalde de sleeping god naar deze wereld, grote delen vd wereld werden van t leven beroofd (mana weg enzo). De sleeping god wordt niet verslagen, maar wel contained. Death verspreid zich niet meer, maar het is niet afgelopen, maar de containment was cruciaal.
 
brassdorf werd verwoest na 1e portaal. hulptroepen trokken naar brassdorf maar de cities die zij achterlieten werden geransacked, vestiges werden snel gevonden daarna door cultists (de Cultists of the Talon)
 
vestiges zijn alleen nodig voor portaal van sleeping god
 
een vestige is een inactief magisch object.
 
ze weet dat er meerdere portalen werden geopend maar weet niet precies hoe veel of waar. 9 portalen uit de droom van delbellis komt niet overeen.
 
Ze weet:
de scarlet academy heeft geen vaste locatie (zij zouden zich veel beziggehouden hebben met alle conflicten. De wizards zouden heel betrokken zijn bij de 2nd calamity. In de academy hebben ze de meest powerful wizards en ze doen veel research naar de history en natuur van. magic. (Ook forbidden magics en banned scrolls).
Het gebouw zelf verplaatst, en tijdens t conflict is de academy steeds dichtbij, ze zou ze ongetwijfeld moeten hebben gezien tijdens haar travels.
 
-zwevend stuk grond met groot kasteel. Beschermd door translucent shield, kan wegteleporteren at will. Dit weet bijna niemand.
 
-scarlet academy had eigenlijk de leiding genomen over het ‘fort’ en de groep die met ijzeren vuist ging ‘regeren’ was een opstand. Ze vertrouwden de regie van de academy niet meer, die daar veilig boven zweeft.
 
-misschien hadden anapah en bodaano een grudge tegen de academy, waarom hadden ze de evil regie van die groep/verbanning van de vluchtelingen gewoon toegelaten?
 
-aragir heeft een rol in cerrule’s toekomst. Wellicht als deel van de academy, in geschriften, etc. Hij werd echter niet bij zijn naam beschreven, maar bij een titel die hij later in de adventure zou kunnen krijgen.
 
-ze weet vd fates van bepaalde races, zoals dat de dwarves territory verliezen.
 
Relevant:
Talon cultboek is afkomstig ve mindflayer in de whispertale mines. Heeft een lange tijd ontranslated bestaan.
 
 
Lance sessie notes:
 
 
Cerrule takes a deep breath, uncertain by the group decisions going forward but acknowledging the protective yet comfortable bubble confjured by Aragir. As you and your team mates seek comfort to rest, your vision starts to fade.... As the darkness takes you, your consciousness wanders...
 
You open your eyes as the harsh wind demands your focus, the cold catching your off-guard. You find yourself alone on a large open, destroyed, region of grassy and dirt patches filled with holes and charred foliage; the aftermath of a great battle, perhaps? Though, after a moment passes; you remember this place. It's the Redfox Fields, connecting the great city of what once was Brassdorf to Abador and the great White Mountains watching over it, now the fields are but a no man's land between obliterated sites of historic value. You remember this place, you've travelled here in a different... time. Is that Brassdorf? In the distance, you see the ruined buildings of a great city though they resemble only some of what you know as Brassdorf in your memory, as among it you see strange new architecture poking out from the crater. Yet it, along with the rest of Brassdorf, stands destroyed all the same, levelled and reduced to ruins. You look around, regaining more of your bearings; this where you are from. The future...? No, this is the present... your present. What part of Brassdorf did you forget.... Why is it so alien to you? And it hits you. The architecture is distinct elven, and the name Myrneas echoes in your mind, spoken by the Guildmaster Hillbrad in that meeting. Myrneas... This is Myrneas. Deep below Brassdorf, the lost city of Myrneas was buried and sealed. You don't remember what for, but you know the Second Calamity uncovers it in the future... your present - here. Was Brassdorf always there...? Did Myrneas hold anything worth sealing...? Who built Brassdorf over the city...? Why? As more questions begin to fill your mind...
 
The edges of your vision begin to blur, your gaze chasing whatever you can see clearly, clinging to stay here, to see more. Your family, your friends, this is your world! As your surroundings lose saturation, you notice a crack in mid-air, like glass breaking, it derails your panic into a moment of disbelief. More cracks appear. And more. And more, until it shatters into a hole peering into, what looks to be, a dark lit chamber room of greyish-brown bricks, like a broken window into another space floating off the ground. And in that opening, an individual stands looking back through to you. Long dark-red robes, grey skin and long silver-white hair, deep set eyes with bright red pupils under a blaze like a small fire over their eyes. On their head, an ethereal - almost glitching - crown of gold and white colors, sparks of energy visibily countouring its edges. And as they recognize your presence, the red blaze in their eyes alights intensely and on its old face a wide grin slowly appears. In that moment, the cracks begin to undo and revert - seemingly running backwards reversing the shatter, while your vision completely fades to black.... You wake! The dream leaves you sweating and, for a few moments, confused by your surroundings as you re-settle in your new reality... you're back
</div>
</div>
You can hide things (but still show hint of hidden texts) by <span class="secret">putting text between this span secret tag, see?</span> or completely <span class="cerrule-show">like this</span>. Check that in Edit Mode!
You can hide things (but still show hint of hidden texts) by <span class="secret">putting text between this span secret tag, see?</span> or completely <span class="cerrule-show">like this</span>. Check that in Edit Mode!

Revision as of 21:23, 27 November 2021

25em
Cerrule
Age 25
Race Female Air Genasi
Alignment Neutral Good
Appearance
Height 168cm [Medium]
Weight 40kg

(53kg energy spent)

Body Petite
Skin Blue
Hair White
Eyes Amber
Played by
Brenda

Synopsis

[...]

Background

[...]

toekomst Fight tussen mensen, elementals, elves, dwarves Portalen hebben een influx in elemental beings naar deze wereld gehaald. Anapah is deel van een resistance movement van de mensen. Met behulp van geheime, eeuwenoude Aaracokra knowledge is Cerrule terug in de tijd gestuurd zodat ze veilig is. Wellicht heeft het specifieke moment waar Cerrule heen is gestuurd meer te maken met een bepaalde link dan een gekozen moment. (Bijvoorbeeld: de link opent zich eens in de x jaren onder specifieke omstandigheden)

Doelen:,,,,,,,,,, -een weg naar huis vinden? -de New War voorkomen en dus:

 -achterhalen waar het is begonnen
 -achterhalen wie de key personen zijn 
 -actief proberen de benodigde tools voor de calamity te saboteren

-Een manier vinden om haar bestaan niet uit te wissen als de calamity wordt voorkomen(al is dit allemaal slechts theory)

Dilemmas: - cerrule weet niet wat de nieuwe tijdlijn met zich meebrengt of wat voor veranderingen haar acties teweeg zullen brengen -door censuur en/of verloren documenten is Cerrule’s knowledge van hoe de New War is ontstaan misschien niet volledig of geheel naar waarheid -door de impact van de timetravel zijn cerrule’s recollections van een aantal events of knowledge van voor de reis tainted, waardoor ze helder moet krijgen wat haar doelen ook alweer zijn of wat ze moet doen. -cerrule weet niet wat het veranderen van de geschiedenis zal doen met haar bestaan; zonder de New War zouden Bodaano en Anapah elkaar nooit hebben ontmoet


de [2nd Calamity] die plaatsvond in het jaar van ons avontuur als gevolg dat de Wardens slagen in hun doel.

Portalen naar allerlei planes en worlds openen zich, de Wardens en een grote groep uitverkorenen nemen hun exit en laten de wereld achter in ruin, ravaged door duivelse wezens uit de donkerste hoeken van het universum. Een zware strijd ontbarst, de inhabitants van deze wereld weten zich even stand te houden maar het is een strijd de ze gedoemd zijn te verliezen.

Na 30 jaar is de gehele bevolking (waaronder ook achtergebleven elfen en dwarves) teruggedreven naar het verre westen, een continent omgebouwd tot een enorm fort. Hier lopen de spanningen echter hoog op. Er rust een grote wrok jegens dwarves en elves, maar ook elemental beings zijn niet safe voor heavy judgement. Er woedt een burgeroorlog, tot een oude groep de leiding neemt met ijzeren vuist. Zij noemden zich de Obsidian League en waren al jaren actief geweest in het ondergrondse.* Zij wisten zich wel raad met onrust, en er was niets dat zij niet wisten. Zij ontvoeren alle jonge kinderen en leiden ze op tot assasins. Anapah, nu 7 jaar, is recruited.

  • (De Obsidian League is een collaboratie tussen de Getaways en Obsidian Fist die zich zal voordoen na een reeks powerstruggles.)

15 jaar later arriveert een grote groep aan de Zuidoost kust van het verre Westen. Zijn het overlevenden? Het zijn vreemde rassen, die al jaren niet meer zijn gezien. Aasimar, Elementals, Dragonborns en een handjevol Tieflings en Aaracokra. Gehavend, gevlucht, op zoek naar onderdak. Hoewel veel bewoners ze graag wil opvangen, verkiest de leidende groep binnen de muren ze niet te vertrouwen. Hoe kunnen ze al die tijd hebben overleefd? Ze zullen vast een pact hebben gesloten met het grote kwaad dat de wereld heeft verzwolgen, en zijn nu gestuurd om het Rijk van binnenuit te verwoesten! In het diepst van de nacht wordt een groep assassins gestuurd om de groep vluchtelingen te doden. Het is een soepele operatie, vrouwen en kinderen worden niet gespaard.. maar wanneer het tijd is voor Anapah om toe te slaan, laat ze haar wapens vallen. Dit is niet de vijand.. dit is niet waar ze voor heeft getraind.

Ze weet dat het negeren van haar orders niet zal worden getolereerd, en dat ze nu niets meer te verliezen heeft. Met al haar macht probeert ze haar mede-assasins de waarheid doen inzien, en te vechten tegen diegenen die niet willen zien. Samen met enkele anderen helpt ze de overlevende vluchtelingen terug op de vloten en vaart met ze mee, zonder bestemming.

Een van de overlevenden is wijze aaracokra Elder. Maanden na hun vertrek varen ze onder de helderste volle maan die ze sinds de calamity hebben gezien. De Elder kijkt vol verbazing, en roept iedereen bijeen. Het was vast en zeker een voorbode! Hij vertelt over een eeuwenoude aaracokra kennis, die te maken heeft met de Zilveren Maan. Een event dat de verlossing zou zijn in het gezicht van een zekere dood. De oude legende heeft het over een gateway, die de oplossing zou kunnen zijn voor alles. Ze moeten naar Avalon, om de oude tempels op te zoeken, en de bergen waar de Aaracokra hebben geleefd. Hier zou de gateway zich openen. Maar Avalon is infested met demonen, het zal niet gemakkelijk zijn.

Op de vloot leert Anapah Bodaano kennen

De vloot vaart 3 jaar rond, in een attempt de duistere wezens te slim af te zijn en te overleven in de barre nieuwe wereld wanneer Cerrule wordt geboren.

Als Cerrule 2 is weet de groep een weg te vinden in Avalon. Ze trekken de bergen in en houden zich hier schuil, terwijl ze wachten op het teken. De Elder deelt zijn kennis over de oude rituelen van de Aaracokra monks. Waar de gateway precies naartoe leidt, weet hij niet precies. Maar hij vertrouwt op de wil van de Goden. Samen bediscussieren ze wie degene zou zijn die de reis gaat maken. Iemand met veel wijsheid, en veel kracht, misschien. Maar de groep was uitgeput en verzwakt.

Ze leven hier een bescheiden bestaan, en leren van de Elder te leven met wat er over is van de natuur. Met magie en sluwheid weten ze zich voor lange tijd te verbergen. Maar op een dag wordt de groep overvallen door hordes monsters, verhongerde en verwrongen, corrupted wolven. Ze hebben geen schijn van kans. Als alle hoop verloren lijkt te zijn, verschijnt een heldere, volle maan van achter de wolken. Een pilaar van licht verschijnt in de tempel. Anapah twijfelt geen moment. Terwijl Bodaano de monsters weghoudt van zijn familie, pakt Anapah Cerrule bij haar arm en haast zich naar de tempel. [Cerrule is nu 17]

Ze hebben weinig tijd voor afscheid. Na een korte omhelzing en een traan, duwt Anapah Cerrule op het altaar en begint het ritueel. Cerrule raakt gevangen in het licht, en als ze wakker wordt, schijnt een warme zon op haar gezicht.

Verward, ontzet, ze weet niet waar ze is, of wat ze moet doen. Een vriendelijke stem begroet haar. ‘Welkom’. Een Aaracokra lichtelijk geschrokken maar collected, staat naast het altaar.

Hij brengt haar naar de tribes in de bergen, die haar warm ontvangen. Vreemd genoeg vraagt niemand haar waar ze vandaan komt, en ze behandelen haar alsof ze erbij hoort.

Cerrule is verwonderd door de levende natuur, die zo anders is dan in het thuis dat ze zich herinnert. In de tribe wijdt ze zich aan de lessen over deze natuur, waar ze zich al snel een mee voelt. Voor een aantal jaar leidt ze een vredig bestaan. Ze leert haar wil in te fluisteren in dieren om haar heen. Vogels, beren,... wolven... en leert daarmee ook haar angsten te bedwingen. Ze leert de wilde natuur te dragen als een ereteken.

Hoe langer ze dit ogenschijnlijk zorgeloze leven leeft, hoe meer het begint te knagen. Waarom is ze hier... wat is haar doel..? Haar verleden is vertroebeld tot een koortsdroom totdat een nachtmerrie van een brute strijd weer helderheid biedt. Zwetend wordt ze wakker, begroet door een volle maan. ‘Mom.. Dad..’. Hoe kon ze dat vergeten zijn? Vergeten zijn wie ze was? Wanneer de dag aanbreekt op haar 24e verjaardag, besluit ze op reis te gaan. Op zoek naar antwoorden.

De Aaracokra lijken niet verrast door haar besluit. Zij wisten dat haar tijd zou komen, en schenken haar een warme mantel als afscheidsgift. 'Moge deze mantel je de vleugels geven die je nooit had en het je doen denken aan de bergen die voor altijd je thuis zullen zijn.'

Ook geven ze haar een zelfgemaakte staf, die met goudkleurige vleugels en de kop van de uil (een wijze voorouder) altijd zou leiden naar de goede weg.

Haar eerste stop is [stad waar de guild leaders en academy vergadert] She approached the group and asked what they were talking about. They appeared to be a group of researchers from the scarlett academy and guild leaders exchanging information on all kinds of things. Mostly to see if the guilds could aid in the academy’s research and in turn what the academy could tell them about certain objects found on missions. At this point Cerrule figured joining a guild was the best way to get in touch with people asking for help for all kinds of things, and asking around without raising suspicion. Most of the guilds were not so quick to take in this random and rather inexperienced stranger, though the adventurer’s guild decided to give her a chance. She was allowed to travel back to their headquarters in Brassdorf when the leaders were done with their conference.


-andere links met de huidige wereld? Scholars/academy? Leftover knowledge? -welke namen zou ze kennen en in welke context? -openingen voor lore van de wereld

-cerrule herinnert zich niet dat de daggerborne tower op Abador is gevallen. Misschien ooit langs gevaren en was nog heel. -cerrule gaat zoeken naar landmarks, keypoints.

  -white mountains is het eerste portaal(zag er uit als droom delbellis. Energie wezens komen uit portaal, elementals. Geen godly wezens. Nemen omringende settlements over (brassdorf, elderwalk)

in rap tempo werd vanuit de dwarven initiative een aanval opgezet tegen deze wezens (the Fold, the golden card, maar ook allies vanuit Avalon)

-tekening die lijkt op de droom van Delbellis

-respect en belief dat de aaracokra special abilities hebben. Cerrule vertrouwt snel wat Delbellis ziet. -Cerrule weet dat de droom van Delbellis een preminition is. Het kan een anker vormen om te bepalen wanneer ze is, en hoeveel tijd ze nog heeft of dat t gelukt is verandering te brengen.

-de vestiges: voor cerrule heel terrifying. De peak vd 2nd calamity is niet de portalen, maar instead de awakening van de sleeping god wat gebeurt als alle vestiges verzameld zijn. Gamal had t over sleeping elements, dingen in motion, voorbereidend op t echte werk.

Cerrule weet (maar) van 2 portalen. De 2e haalde de sleeping god naar deze wereld, grote delen vd wereld werden van t leven beroofd (mana weg enzo). De sleeping god wordt niet verslagen, maar wel contained. Death verspreid zich niet meer, maar het is niet afgelopen, maar de containment was cruciaal.

brassdorf werd verwoest na 1e portaal. hulptroepen trokken naar brassdorf maar de cities die zij achterlieten werden geransacked, vestiges werden snel gevonden daarna door cultists (de Cultists of the Talon)

vestiges zijn alleen nodig voor portaal van sleeping god

een vestige is een inactief magisch object.

ze weet dat er meerdere portalen werden geopend maar weet niet precies hoe veel of waar. 9 portalen uit de droom van delbellis komt niet overeen.

Ze weet: de scarlet academy heeft geen vaste locatie (zij zouden zich veel beziggehouden hebben met alle conflicten. De wizards zouden heel betrokken zijn bij de 2nd calamity. In de academy hebben ze de meest powerful wizards en ze doen veel research naar de history en natuur van. magic. (Ook forbidden magics en banned scrolls). Het gebouw zelf verplaatst, en tijdens t conflict is de academy steeds dichtbij, ze zou ze ongetwijfeld moeten hebben gezien tijdens haar travels.

-zwevend stuk grond met groot kasteel. Beschermd door translucent shield, kan wegteleporteren at will. Dit weet bijna niemand.

-scarlet academy had eigenlijk de leiding genomen over het ‘fort’ en de groep die met ijzeren vuist ging ‘regeren’ was een opstand. Ze vertrouwden de regie van de academy niet meer, die daar veilig boven zweeft.

-misschien hadden anapah en bodaano een grudge tegen de academy, waarom hadden ze de evil regie van die groep/verbanning van de vluchtelingen gewoon toegelaten?

-aragir heeft een rol in cerrule’s toekomst. Wellicht als deel van de academy, in geschriften, etc. Hij werd echter niet bij zijn naam beschreven, maar bij een titel die hij later in de adventure zou kunnen krijgen.

-ze weet vd fates van bepaalde races, zoals dat de dwarves territory verliezen.

Relevant: Talon cultboek is afkomstig ve mindflayer in de whispertale mines. Heeft een lange tijd ontranslated bestaan.


Lance sessie notes:


Cerrule takes a deep breath, uncertain by the group decisions going forward but acknowledging the protective yet comfortable bubble confjured by Aragir. As you and your team mates seek comfort to rest, your vision starts to fade.... As the darkness takes you, your consciousness wanders...

You open your eyes as the harsh wind demands your focus, the cold catching your off-guard. You find yourself alone on a large open, destroyed, region of grassy and dirt patches filled with holes and charred foliage; the aftermath of a great battle, perhaps? Though, after a moment passes; you remember this place. It's the Redfox Fields, connecting the great city of what once was Brassdorf to Abador and the great White Mountains watching over it, now the fields are but a no man's land between obliterated sites of historic value. You remember this place, you've travelled here in a different... time. Is that Brassdorf? In the distance, you see the ruined buildings of a great city though they resemble only some of what you know as Brassdorf in your memory, as among it you see strange new architecture poking out from the crater. Yet it, along with the rest of Brassdorf, stands destroyed all the same, levelled and reduced to ruins. You look around, regaining more of your bearings; this where you are from. The future...? No, this is the present... your present. What part of Brassdorf did you forget.... Why is it so alien to you? And it hits you. The architecture is distinct elven, and the name Myrneas echoes in your mind, spoken by the Guildmaster Hillbrad in that meeting. Myrneas... This is Myrneas. Deep below Brassdorf, the lost city of Myrneas was buried and sealed. You don't remember what for, but you know the Second Calamity uncovers it in the future... your present - here. Was Brassdorf always there...? Did Myrneas hold anything worth sealing...? Who built Brassdorf over the city...? Why? As more questions begin to fill your mind...

The edges of your vision begin to blur, your gaze chasing whatever you can see clearly, clinging to stay here, to see more. Your family, your friends, this is your world! As your surroundings lose saturation, you notice a crack in mid-air, like glass breaking, it derails your panic into a moment of disbelief. More cracks appear. And more. And more, until it shatters into a hole peering into, what looks to be, a dark lit chamber room of greyish-brown bricks, like a broken window into another space floating off the ground. And in that opening, an individual stands looking back through to you. Long dark-red robes, grey skin and long silver-white hair, deep set eyes with bright red pupils under a blaze like a small fire over their eyes. On their head, an ethereal - almost glitching - crown of gold and white colors, sparks of energy visibily countouring its edges. And as they recognize your presence, the red blaze in their eyes alights intensely and on its old face a wide grin slowly appears. In that moment, the cracks begin to undo and revert - seemingly running backwards reversing the shatter, while your vision completely fades to black.... You wake! The dream leaves you sweating and, for a few moments, confused by your surroundings as you re-settle in your new reality... you're back

You can hide things (but still show hint of hidden texts) by putting text between this span secret tag, see? or completely like this. Check that in Edit Mode!

Family, Friends & Allies

[...]

Trivia

Speaks and can read Common, Druidic, Elvish and Primordial.