Session 11/nl

From Yggdrasil D&D
(Redirected from Session 11/NL)

De groep vertrekt in de morgen richting Brassdorf. Onderweg bespreken ze of ze tussendoor nog even uitrusten om wat te eten en wellicht overnachten in een dichtbij dorpje: Greenmill.

Aangekomen in Greenmill, zetten ze de paarden vast in een klein stalletje met voer naast een taverne. Hier nemen ze even rust en boeken ze een kamer voor de nacht. Het boeken ging vlot na een babbeltje met de barman, ondanks dat deze de prijs opzettelijk hoger plaatste. Cerrule wist hier een deel van weer naar beneden te halen!

Cynic besluit in de taverne wat rond te kijken en kijkt mee met een groepje die een kaartspel aan het spelen is. De dealer nodigt hem uit om mee te doen, en Cynic gaat zitten. Het spel is een vorm van poker. Na wat geld ingezet te hebben, bemerkt Delbellis dat de kaarten vreemd eruit zien. Ze heeft de kaarten kunnen bekijken van enkele spelers. De symbolen en nummers lijken magisch te zijn en wazig. Veranderend!

Al snel vertrouwt Cynic het niet maar doet toch nog mee. Delbellis neemt het initatief om haar metgezel te bevrijden uit deze sociale verplichting, ze stoot tegen een van de spelers aan wiens drinken over de tafel morst. Dit zorgt voor enig ophef waar de spelers en de dealer er klaar mee zijn. Ze mompelen na een klein bekvecht, nemen het geld mee van de tafel en vertrekken naar buiten.

Cynic is hier niet van gediend en volgt ze om zijn deel van het geld terug te krijgen. Elders staan enkelingen ook op van hun tafel en volgen Cynic. Delbellis en Cerrule daar achteraan. Buiten is Cynic druk met de kaart spelende dealer bezig wanneer de situatie steeds verder escaleert. Wanneer Cerrule besluit deze luide dealer te betoveren, begint het te werken, maar zijn vrienden bleven paraat. Een grote man, de leider van deze groep, Vinny, luid in dat het conflict is afgelopen. Dat er geen conflict dient te zijn. Dat onze avonturiers vrij zijn te vertrekken, met hun geld en hun paarden. Maar dat ze moet oppassen. Namelijk, hij en zijn bandieten zijn deel van de Getaways, een grote groep mafia die de westkust van Eastern Kingdoms in het hand heeft, naar zijn woorden. De groep accepteert deze feiten nauwelijks maar lopen toch weg. Cynic besluit, voor eigen doeleinden, hier gebruik van te maken en geeft later in de taverne een geheime boodschap mee. Vinny lijkt geinteresseerd waarna hij vertrekt naar zijn volgende bestemming met zijn bandieten groep.

De avonturiers spenderen wat tijd in de taverne en maken gebruik van de slaapkamer.

De volgende ochtend verspillen zij geen tijd en reizen ze direct door naar de grote stad, Brassdorf. Er zijn enkele dingen die op de agenda staan waaronder een meeting met de Adventurer's Guild, een meeting met Eldgran Wiscard de onderzoeker, Cynic voor een meeting met the Getaways en een mysterieuze ontmoeting met een tussenpersoon voor de Wardens.

De groep besluit eerst met Eldgran te praten in de grote bibliotheek van Brassdorf, de Book Garde. Eldgran vertelt dat het boek voor een groot deel vertaalt is! Het boek is geschreven door en voor een cult, de Talon. De Talon zijn gelovigen van een oeroude god, Ozma, de god van leugens. Het is opzettelijk geschreven in een dode taal. Eldgran vertelt dat het boek duidelijk maakt hoe men een portaal kunnen openen om deze god op te roepen vanuit de Shadowlands. Hierbij zijn 9 vestiges nodig en enkele metalen balvormige objcten - Aragir heeft een halve hiervan meegegeven aan Cassius, waar Eldgran van de op de hoogte was. De groep ontdekt dat zij inmiddels 1 vestige al in het bezit hebben per toeval; de grote ring uit Cypress Thicket! Aragir neemt het boek en het vertaalboekje mee voor in het vervolg, Eldgran behoud het manifest van het boek met de vertaalde inhoud. Hij geeft aan dat de vestige veilig moet blijven maar laat dit over aan de groep. Daarnaast levert de groep ook de Saffron Stone in, die de ziel van Dukat bezit. Eldgran geeft aan dat Dukat een van de Five Wise is die, samen met Weylin, de grote calamiteit veroorzaakt heeft in het verre verleden... Het verbaasd hem dat deze zielsteen buiten de Scarlet Academy is, het baart hem zorgen. Dat Weylin terug is, klonk nog ongeloofwaardig. Eldgran bedankt de groep en zal hen terugzien bij de ontmoeting in de Adventurer's Guild, de volgende dag.

Na de meeting met Eldgran, maakt de groep een plan voor de volgende taak.

EN